Sömnsvårigheter

 
Jag har hela mitt liv haft problem att sova, eller snarare att somna. när jag väl sover kan jag sova i evigheter. Det bästa man kan göra när man undrar över något är att googla det! Så det var precis vad jag gjorde.
 
Läste massor om te och hur det påverkar kroppen och vilket sorts te som passar i olika situationer. Allt te kommer t.ex. från en och samma växt och innehåller ett koffein som heter tein. Jag mitt pucko har bara struntat i kaffe på kvällarna men te dricker jag massor. Men då finns det teer som inte görs av den vanliga teväxten och det är rött te eller rooibos som de också heter, örtte, gärna med lavendel och kamomill.
 
Det röda påminner mycket om early gray vilket är det te jag alltid dricker på morgonen så nu har jag bytt ut det till rött te på kvällarna om jag vill dricka te ihop med nått att äta. En annan sak som är bra med rött te är att de kan dra hur länge som helst utan att bli beskt för att de innehåller inte det ämnet som gör att det kan bli det.
 
Kamomillteet dricker jag i samband med att jag ska sova. Det smakar faktiskt inte gott, hö? gräs? Något som ett hälsofreak i vit linneskjorta och linnebyxa som håller på med yoga skulle älska. Skulle jag fått det här teet hos en kompis så skulle jag inte tyckt om det. Men bara för att det faktiskt hjälper mig att somna på kvällarna och det känns så nyttigt så gillar jag det bara därför!
 
Örtteet, det som heter kvällsro dricker jag inte, har ju dom två andra som jag är nöjd med.
 
Så ni vet ju att jag har min kvällsrutin med att duscha, tända ljus och skriva i min dagbok, undvika mobilen gör jag också och nu även dricka mitt kamomillte gör att så fort jag lägger mig ner på kudden och blundar somnar jag inom 10 min och slipper ligga och vrida och vända på mig i 3 timmar innan jag somnar! Helt underbart, nu har jag hittat mina knep för att kunna somna på kvällarna. Alla knep som gör att man går ner i varv och som gör att man känner ett välbefinnande är knep som funkar! Alla måste hitta det som passar den man är, det är bara att prova sig fram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0