Some inspo

 
Kom hem från långsand igår. Hade det hur skönt som helst sista dagen. Jag, mamma och babar gjorde en liten utflykt och gick ut på isen och satte oss och stekte i solen vid en klippvägg. Det var verkligen hur underbart som helst och jag fick till och med lite ränder så man såg skillnad efter vart min tshirt suttit! Älskar att solen börjat ta nu! Vårtecken gånger 100!

Ormskinnsmönstrat

 
Gav min kära lilla iphone ett lyft genom att köpa en slags plast som man klistrar på. Fanns även en massa andra mönster. Det är kanon för den är lite tjock och hård så den skyddar också. Perfekt om man som jag tycker att det kan kännas klumpigt med skal. Det håller också väldigt bra. Mitt har lossnat lite grann i någon kant för det kommit in smuts emellan men sitter i övrigt som den ska. Nu har jag dock börjat tröttna det men de får nog sitta tills de lossnar eller blivit för slitet för att ha kvar.
 
från bikbok och kostade under en hundring!

Fin fredagskväll

 
Jag var som sagt väldigt partysugen redan igår och jag trodde att det skulle bli en seg och skön hemmakväll ikväll med ett glas rödvin och mörk choklad, och de där glaset gjorde mig bara ännu mer pratysugen men någon gång runt tolvtiden så blev det superspontat att jag drog ut och träffade massa kompisar! De var bara ta en shot, byta om och sminka sig och dra iväg! Älskar sådanna här spontana kvällar och speciellt ikväll när jag ville dra ut. Hade det hur trevligt som helst! Nu är det läggdags, hörs! Natti

Nattuggla

 
Det har varit fredag i ungefär en timme nu och jag var tvungen att sätta mig framför datorn en stund innan jag går och lägger mig. Även om jag var och säkert är men inte känner det, hur trött som helst. Idag har jag jobbat och sen bara för lönen kommer på måndag kände jag att ja men varför inte gå på en liten shoppingrunda. Kom hem med två nya plagg! Vad som händer i helgen har jag noll koll på, hjärtat säger drick en flaska vin, dra på klackarna och dansa tills du inte orkar mer och då dansar du ännu sjukt mycket mer! Vi får se om någon kan dela dessa känslor med mig! Nu ska jag i alla fall tvätta bort det där dryga sminket, äta något, borsta tändena och gå och lägga mig!

En lurvig liten vän

 
Ja de går ju inte annat än att lägga upp en bild på min lilla babar efter en helg i långsand. Babar fyllde faktiskt 8 år i tisdags. Tänk att han blivit så gammal, en riktigt gammal liten gubbe.

Gult är fult

 
Yellow

Nej gult är inte fult, gult är underbart. Älskar att det är en av vårens stora trender! För det betyder att det kommer vimla av gula kläder, skor, väskor i butikerna! Har kommit in i en liten fas när jag tycker det är jätteroligt med sånna här kollage så tänkte göra två till med två andra vårtrender!

Eftermiddagskaffe

 
Drog på mig min nya favorittröja från zara bara för att visa er men nu har jag bytt om för att åka till långsand! De här är tidsinställt så åkte egentligen igår kvälll. Har vart rätt seg idag. Vaknade med en lätt förkylning och haft ont i huvudet hela dagen så det satt fint med eftermiddagskaffe idag. Ska bli skönt att få koppla av med mamma och min älskade babar! Åker hem igen på tisdag skulle jag tro. Ha en bra helg alla ni!

Sommarfeelings

 
Summer

 
 Tror ni inte jag kunde låta bli att göra en liten beställning på & other stories?! Direkt efter jag skrivit att jag skulle kolla igenom hela hemsidan så gjorde jag det. Hittade såklart massor, men de lite dyrare får vänta till lönen kommer. Jag beställde i alla fall den gula klänningen. Den känns helt perfekt. Redan förra sommaren började jag älska gult! Förstå den här klänningen när man är brun! Bara dra på sig, enkelt, slappt, bekvämt och skitsnyggt. Fick sånna sommarkänslor när jag såg den och började tänka ut en massa outfits i huvudet. Sommar, värme och fylla! Gu vad man längtar! Har redan ett till kollage på G med klänningen som jag slänger upp en annan dag!

& other stories

 
Älska älska älska nykomlingen från H&M! Jag vill ha allt. Allt känns så rätt, så fashon, så lovley och habegäret är crazy! De är för mycket nytt att ta in. Det är som att gå in i en butik man aldrigt vart i och det är en enorm butik med massor av kläder och allt är snyggt och de bli så jobbigt för man inser att man aldrig kommer kunna kolla igenom allting. Den känslan är det. Jag är en sån som måste kolla igenom allt i en affär så jag vet att jag inte missat något snyggt. Tvångstankar? Hur som helst måste sätta mig i lugn och ro och gå igenom allting, lugnt och metodiskt och välja ut vad jag ska beställa! Underbart! Om ni inte vart in än och kikat tycker jag ni ska göra det! http://www.stories.com/

Marilyn

 
Jag har alltid älskar Marilyn Monroe fast det har gått i perioder. Jag var in på akademibokhandelns rea och hittade den här och tyckte att den platsade perfekt till min samling böcker. Hur underbart är det inte att det är en berättelse i bilder? och det stämmer verkligen för att så mycket mer text än vad ni ser där blir det inte. Det är massor av bilder som jag aldrig sett innan vilket är jättekul. Man är så trött på de kändaste bilderna, jag gillar dom som inte har blivit så uppmärksammade som kan vara hur underbara som helst!

Bildbomb


 
Det här blir perfekt tycker jag! Att starta dagen med massa härliga bilder! Dessutom var det ett tag sen jag gjorde ett sånt här inlägg. Igår bestod min dag av att städa, tvätta och gymma. Idag Ser min dag ungefär likadan ut. Söka jobb, plugga lite teori, städa ännu mer och bäst av allt, gymma med sara!

Gottigott

 
Helgens frukostar, första bilden är från i lördags och den andra bilden från igår.
 
Frukosten från igår må för ögat inte så så jättefantastisk ut men det var så sjukt gott. Bullen och brödet kommer från surdegsbageriet Èpi här i gävle. Skar två tunna skivor som jag sedan rostade så det blev sådär härligt krispigt och segt på samma gång. Hur gott som helst!

Sovmorgon

 
Tog en sovmorgon till halv ett idag. Såå skönt efter en partyhelg med maja. Varit helt slut och har inte ens orkat bädda min säng så sovit utan sängkläder de senaste tre nättaren haha. Idag ska de bli ändring på det. Ska städa rummet, träna och söka lite sommarjobb!

Fredagsmys


 
Äntligen fredag så jag kan få pusta ut. Jobbat onsdag och torsdag och innan dess var jag i långsand och myste! Nu tycker jag det är jätteskönt att ha tid att pyssla på rummet, dricka mitt kaffe i lugn och ro och bläddra i mitt underbara feta magasin jag köpte igår!! Kate Moss är så snygg att man vill dö och då ska ni se cara på nästa bild.. Ska visa er sen!  Kommer lätt ha den här som inredning, skulle vara jättesnyggt att ställa på en tavellist bredvid en massa andra snygga böcker. Just nu sitter jag och väntar på att pappa ska komma hem med mitt cv för jag ska nämligen ner på stan och söka lite sommarjobb och sen vidare till gymmet!

Crocker

 
Äntligen har jag köpt ett par nya svarta jeans! Dom jag har haft innan har blivit så äckliga och trasiga! De var ju inte ens riktiga jeans utan bara jeanstights. Är grymt nöjd med mina nya från crocker, som är jc:s egna märke men det har ni säkert koll på. Hittade även en tshirt, också crocker, på rea för 49 kr. Min gamla vita tshirt hade nämligen krympt i tvätten.
 
Jag valde att köpa mina jeans på jc för att jag tycker dom är duktigast på jeans här i gävle och dessutom upplever jag att personalen är trevlig och ger en bra service. Dom syr även upp jeansen helt gratis om det skulle behövas. Herre gud, låter som jag får betalt för att skriva det här. Men just när det kommer till jeans tycker jag att det är viktigt att det blir rätt och så är det också väldigt skönt att kunna fråga någon som är kunnig. Jag vill inte heller punga ut en förmögenhet på just ett par svarta jeans men jag vill ändå ha bra kvalité och de tror jag crocker kan ha som ändå är ett märke framtaget för jeans, om man jämför med tex med något annat budgetmärke som h&m:s jeans.

Wera stockholm

 
Utan att jag har tänkt på det så mycket så har jag köpt väldigt mycket av åhléns egna märke, wera stockholm. Tycker dom gör mycket fina grejer av bra kvalité till bra priser. Mina senaste två köp var för en eller två veckor sedan och då köpte jag skorna och nyckelringen! Kändes totalt fel att köpa ett par loafers när det fortfarande är snö ute men ett par enkla svarta loafers till ett bra pris i äkta mocka kan man inte bara gå förbi utan att köpa. I alla fall om man inte har några! Jag hade faktiskt inga enkla platta helsvarta skor vilket är helt puckat för det är en sån basgrej. Dom ska även finnas leopardmönstrade i stockholm. Jag har ju i och för sig redan ett par från dinsko men jag skulle nog mycket hellre vilja ha ett par från wera..
 
nyckelring och loafers åhléns

Spontan pizzakväll

 
Igår var jag ut och åt stans bästa pizza på backfickan med maja! Det var perfekt tajming när hon smsade och föreslog att vi kunde gå ut och äta för då låg jag helt död i sängen efter att jobbat en hel dag, gått på stan och var vrålhungrig och visste inte hur jag skule orka laga någon middag. Maja och jag är så bra på att vara spontana, älskar det!

Platådojjer

 
Jag är totalt förälskad i mina nya skor! Jag köpte dom idag för 60 kronor! Fem meter från mig har det öppnat en scond hand, biståndsgruppen. Såå taggad! Jag kommer helt klart bli stammis där. Så fort man har tråkigt eller stund över. Spontanshoppa. Fynda. Dom öppnade idag och jag hade tänkt vara där till öppning men jag behövde min sovmorgon. Jag får även passa på att be om ursäkt för dålig uppdatering (känns som jag nämner det i alla mina inlägg nu för tiden?) men jag har inte orkat gjort något annat än sova, jobba, äta träna de senaste dagarna. Åkte även till långispångis en sväng också för att ta igen mig och det ser ut som att jag åker dit ikväll med! Skulle vilja hinna med att blogga lite, städa rummet och lite annat sådant innan jag åker. Måste äta också, har bara ätit frukost. Dumma flicka, inte konstigt att jag har ont i huvudet just nu.. inte tränat och inte ätit..

RSS 2.0