Söndagsgott

 
Jag älskar att göra goda frukostar, det känns så lyxigt och så är det så enkelt! Blir dock skittråkiga bilder med iphonen, nästa månad ska jag satsa på en billig digitalkamera som jag lätt kan släpa med mig för dom tillfällen jag inte orkar eller vågar riskera systemkameran!

Önskar det vore sommar

 
Jag gjorde chansning på 35 kr när jag köpte den här kjolen på blocket, den kunde lika bra gärna varit jätteful och då hade 35 kronor inte spelat någon roll, men den kommer faktiskt från nelly trend vilket jag inte visste förrän jag fick den för det hade inte stått i annonsen. Jag älskar den och har redan en massa outfits i huvudet! Synd bara att det är höst och inte mer än 10° ute...

20120930, 21.22

 
 
från åhléns

Smygtitt

 
Jag bjussar på en liten smygtitt från rummet i långsand, säger inte så mycket om själva rummet men så har jag nått extra att visa från min helg i alla fall.
 

Långsand

 
Kung babar platsade fint i min nybäddade säng i stugan, han älskar sova i fluffiga nybäddade sängar eller i stora högar av jackor eller kläder, perfekt att gosa in sig i! Det var bland annat vita lakan jag köpte på ikea med majja. Börjar bli klar med rummet nu, bara några få avgörande detaljer kvar, men kommer inte så mycket förrän allt är klart!
 

Unchaged melody

 
 
Ur filmen ghost, älskar den här scenen. Patrick swayze är ju bara så snygg så man dör!

mjukisbyxor & croissanter

 
Ja inte blev de nå fotande av det jag köpte igår inte. Igår vid elvatiden ringde axel mig och frågade om jag ville med ut och så klart ville jag det! Idag har legat på soffan hela dagen, tryckt i mig en kebbab med bröd och druckit cola! Trots min trötthet tog jag mig ner på stan för en stund sedan och köpte en jättefiiiin kappa som jag hade hängt undan igår och så passade jag på att köpa två croissanter. Jag har bytt om till mina nya mjukisbyxor som har en jättefin ljuslila färg och snart kommer mamma och babar hit så följer jag med dom ut till långsand och kommer hem igen på söndag!

tuvamalmo

 
inspo http://tuvamalmo.blogg.se/index.html

bling bling

   
Jag köpte jag ett halsband på hm som visade sig vara jättefult när det satt på, jag såg strypt ut, vilket jag insåg först när jag kommit hem och redan knipsat bort en del som jag inte tyckte om och där rök min chans att lämna tillbaka det. (att jag inte provade det i butiken berodde på att de satt fast på ett sätt som behövdes klippas upp för att kunna provas) Men för att göra det bästa av situationen så tog jag fram ett verktyg och gjorde om det till ett helt annat halsband som jag förhoppningsvis kommer att få användning av!

Photo shoot

 
Allt började med att sophie satt upp mitt hår med pressentpapper, på 70-sårsfesten, eftersom varken jag eller nån annan hade en hårsnodd till mig och det ledde till dom här häriga bilderna!

morning coffee

 
Idag kände jag för att klä mig simpelt och fräscht så det fick bli vit en skjorta och jag invigde även min nya kopp från ikea med morgonkaffet! Om jag häver i mig en stor kopp varje morgon hjälper de massor mot huvudvärken!

Inspiration


Road trip

 
Ja eller nästan i alla fall. Idag har jag varit på en miniutflykt med majja till uppsala för att gå på ikea, majja ville göra höstfint i sin lägenhet och det blev riktigt mysigt med nya gardiner och de nya mattorna som var skälet till att vi åkte just till uppsala, de fanns inte på ikea i valbo nämligen! Jag gjorde också små fynd men mest till långsand. Efter att ha ätit köttbullar, gått omkring på ikea och knappt hittat tillbaka på E4an var båda två helt sopslut och dog i hennes soffa med kräm och mjölk! Nu är jag hemma igen och ska äta nått innan jag kollar vad tvn har att erbjuda.

Spanien del 2

 
Men herregud vad bra vi hade det! Jag klarar knappt att kolla på alla bilder, verkligen hur jobbigt som helst att blogga om det! Jag vill tillbaka nu! Jag vill inte ens tänka på att det är höst nu och det bara kommer bli kallare och kallare.. ta mig och alexandra till marbella, till sol, bad och supa!

gos

 
Finns det något skönare plagg än en hood? Jag har köpt en ny nu inför det kallare halvåret, alltid från hm herr!

Födelsedagsfirande

 
Idag, knappt en månad efter jag fakitkst fyllde år, firades jag av min lilla släkt! Det blev bubbel och trerätters på Kalles samt lite presentöppning! Just nu sitter jag och gör en beställning på hm, men sen hoppar jag nog i säng för imorgon vill jag vara utvilad när jag ska på en liten utflykt till uppsala med majja! 

Lilyhammer

 

Idag har jag inte ens orkat tagit mig upp ur sängen... Var ut igår och det känns i hela kroppen, har legat och glott på lilyhammer på svtplay i mobilen ända sen jag vaknade. Det är en norsk-amerikanska komediserie om en maffiamedlem som måste fly och flyttar till Norge. Han är en äkta maffiaskådis, riktigt cool kille, man bara älskar honom och hans sätt att vara! Det är de som gör serien så bra! Så roligt att se honom i den miljön med dom människorna! Styr och ställer för att få allt som han vill. Jag är inget maffiafan men de här gillar jag, I recommend!


Den perfekta höstjackan

Jag var inne på monkis hemsida och hittade den för en stund sedan och den är verkligen HELT perfekt i mina ögon! Men så självklart fanns den bara kvar i storlek L. Skit också, måste bara ha den! Det är svårt att hitta bra jackor tycker jag, nästan alltid nån detalj som är fel. Sara.c som numera bor i Linköping ska i alla fall så snällt kolla på monki där, så jag håller tummarna!!


Dessert

 
Jag önskar att jag precis ätit det här och nu skulle skriva ett inlägg om det, men det här är något riktigt gott jag snodde ihop till mig och mamma i våras! och gott ser det ut, skulle kunna vräka i mig båda två här och nu!

Spanien del 1



Härliga bilder från i somras när jag och alex drog till spanien! Gu vad jag längtar tillbaka, festandet till klockan 7 på morgonen, dagarna vi bara låg och slappade och stekte vid poolen som var helt underbar uppe på hotellets tak, värmen!!! Balkongmyset och allt gott vi åt!

Händerna mot himlen


 
Händerna upp i luften vi ska bli fulla, livet är meningslöst vem bryr sig, natten är vacker, du som natten och jag är en vinnare igen - Händerna mot himlen
 
Den här låten har jag lyssnat på idag, konstant hela tiden, om o om o om igen. Som alltid när jag hittar en låt som jag tycker är riktigt bra! Idag trillade senaste numret av elle ner så jag myste igenom den till frukosten. Efter det körde jag ett träningspass men sen så har det inte hänt så mycket mer. Jag har suttit vid datorn idag, klurat lite på cv:t  hittar inte mina gamla personliga brev? Jag vill ha nått att utgå från när jag sätter igång med ett nytt. För det är trots allt därför jag är i stan nu, för att söka jobb. Efter vad kan det vara, 20 dagar säkert utan jobb är jag rastlös....

last week



En outfit jag hade när jag var i stan sist
solbriller h&m, skinnjacka elin kling h&m, klänning cos, stickad jc, väska alexander wang,

Hello, hello, baby, you called? I can't hear a thing





 

Söndag



Slängde på mig mina skönaste kläder och åkte in till stan idag. Jag har vart så otroligt rastlös så nu är det dags för mig att dels boka in en massa övningskörning med pappa men framför allt att söka jobb! Jag tar väl en paus då och då i jobbsökandet och bloggar lite också när jag ändå är i stan men nu måste jag gå och lägga mig för klockan är kvart över ett och jag vill inte vända på dygnet helt och hållet!
 
(ny!) stickad tröja gina, boyfriend jeans h&m, väska alexander wang,

Säljer mina Dr Martens

 
Nu säljer jag mina vita dr martens eftersom jag aldrig använder dom! Modell 1460 W white blanc strl 37, pris 800 kr plus frakt. I riktigt gott skick plus att ni även får orginalkartong och pappret som de är inlindade i.  
 
Maila mig vid intresse, om ni vill se fler bilder eller för frågor: [email protected]
 
SÅLD
 

Mysdag med sara



I går hade jag en hel dag med Sara.c som kommit hem ett par dagar sen hon flyttat ifrån mig för att plugga. Vi han med massor, gå på stan, äta lunch, slappa på mitt rum men framför allt så han vi med att dricka te och äta skorpor med jättegod svartvinbärsmarmelad! En riktigt mysig dag var det, längtar tills vi ses igen. Då ska vi äta våfflor har vi bestämt!

Ett spontanköp

 
När var i stockholm senast så skulle jag på grönan och jag glömde jag packa med mig en liten väska som jag kunde ha det viktigaste i så jag slapp släpa runt på en större väska när vi skulle åka karuseller. Det fick helt enkelt bli så att jag gick in på åhléns och köpte det bästa jag kunde hitta som inte fick kosta allt för mycket. Idag är jag väldigt tacksam för det för jag älskar den här väskan, dels så är den supersnygg och i ett jättehärligt matterial och dels är den så jäkla praktisk. Den har hur många fack som helst och man får verkligen ner allt man kan tänkas behöva plus lite till! Förutom min feta plånbok, den går inte ner men det är bara ta de viktigaste i en mindre plånka! Nöjd tjej.
 
väska från åhléns

Fem nya



Ytterligare fem köp!  gina, gina, weekdays second hand, h&m, monki

New in




Ännu ett par skor, ännu ett köp. Ser ut som jag shoppat gärnet senaste dagarna men allt ni får se nu är sånt som jag köpt under hela sommaren och som jag inte kunnat visat er förrän nu. Här ser ni i vilket fall världens bästa kap! Vet inte hur länge jag vart på jakt efter de perfekta svarta bootsen och nu har jag hittat dom, på 70% rea dessutom! Jag köpte dessa för 299 kr och de hade kostat 999 kr, ända anledningen att de var på rea var för det var två storlekar kvar, så de kan mycket väl finnas på fullt pris på en annan scorettbutik och det känns ju riktigt bra! I äkta mocka dessutom, så de här kommer leva länge om jag ser till att ta hand om dom och det kommer jag verkligen! Totalälskar detaljen på hälen, fortfarande inte för mycket för att jag ska kunna tröttna på det men tillräckligt för att ge hela skon ett lyft. Satan vad nöjd jag är!

Alexander Wang



Som jag suktat efter den här väskan! Äntligen dök den upp på blocket när jag var i stockholm och hon som sålde den bodde där så de var bara att möta upp henne och slå till! Men när jag väl stod där och skulle bestämma mig tvvekade jag länge innan jag bestämde mig, för den sved i plånboken måste jag säga och den är lite sliten, men vi ska se om det går att fixa till med lite svinto! Jag håller fortfrande på känner in den, ångrar jag mig är de bara sälja vidare den! Men att den är riktigt snygg, det är det inget snack om!

RSS 2.0