Elin Kling <3 H&M



God jul felicia önskar Pappa. Elin kling-jackan är min och jag fick den av pappa som en julklapp! Jag är riktigt nöjd, har länge velat ha en enkel svart skinnjacka, synd bara att kylan kommer nu så den kommer få hänga i garderoben en period tills det blir varmt igen. kommer sakna den. Tack papi

Inspiration

Här kommer en massa inspirationsbilder som jag har i iphonen. Jag har egentligen en massa annat kul att blogga om men eftersom jag är hos Dima får det vänta tills jag kommer hem!



Zzz

Fan också... nu ligger jag här igen sömnlös. Det som gör mig extra irriterad i natt är att jag ska upp kl 7 imorgon för jag har tid hos tandläkaren, så just nu är det 5 timmar kvar vilket gör det ännu svårare att somna för man ligger här och vet hur pissigt man kommer må imorgon. Jävla skit.

 


vackert





jag blir väldigt inspirerad till att göra den här typen av film när jag ser det här, sjukt vackert
hittade den här

+

Jag orkar inte hitta mer snygga skor nu! Dom här är hur balla som helst och går att beställa här


+



Här är en bild på mig hos frisören igår när jag sitter med färgen i och ser helt galen ut men det får ni såklart inte se! Efter jag hade varit hos frisören mötte jag upp lisa och lite senare även madde på stan, vi fikade och kollade runt lite i butikerna. Det ända jag köpte var en kalender. Efter en dag på stan såg jag inte superfräsch ut! Det är den här årstiden, fryser ute och svettas inne. Jag hatar det. Därför har jag inte tagit någon bild på hur håret blev och idag har jag bara lullat runt hemma och vart till en sjukgymnast så det var ingen bra dag heller att fota min nya frippa!

Ny Necessär



När jag var med Maria i uppsala så hittade jag den här skönheten på hm. Jag har i över ett år letat efter den perfekta necessären, antingen har dom varit fina och aldelss för små eller så har de varit precis tvärt om. Men nu äntligen hittade jag en lagomt stor som är både är snygg och diskret. Jag älskar strukturen, det ser nästan ut som skinn samtidigt som det inte känns som att det är meingen och den söta lilla pärlan tillför det där extra lilla piffet. Jag är jättenöjd, ska bli skönt att slippa leta en necessär!

Nowhere / peek shoes



Beställda! Äntligen har dom släppts och jag klickade hem dom direkt för jag har väntat som en galning! Om 2-3 dagar dimper dom ner i brevlådan, woop woop

och jag som brukar vara kass på uppdateringarna har verkligen varit gräsligg de senaste dagarn men jag har haft så ont i huvudet, mer än vanligt och inte orkat ta några fina bilder och då är det inge roligt att blogga. Men så fort jag är back on track ska jag bli duktigare

frissan


bild från i slutet av sommaren precis innan jag skulle klippa kort

Imorgon har jag en tid hos frissan klockan 12.00. Just nu är det kris, hatar mitt hår, speciellt färgen så nu ska det få bli ljusare. Vill att det nästan ska kännas lite vitt. Längen och så har jag ingen aning om, samtidigt som jag vill spara ut det igen så vill jag ha kort hår under vintern. Men någonting måste göras helt klart! 

( och nej det fick inte bli någon bild på mig i skjortan för det visade sig att jag såg ut som en mupp på alla bilder och det blir så tråkigt ljus när man fotar inomhus på kvällen )

Uppsala

En tidig morgon idag. Faster Maria plockade upp mig klockan 9.00. Nu är vi i Uppsala och har en heldag med shopping och lunch + fika på favoritfiket framför oss! Underbart!


Hets

Nu har jag hittat en till jacka som jag har bestämt mig för att köpa, skinnjackan från Elin Klings hm-kollektion!

Alexander Wang-inspirerade bootsen var slut i min storlek samma sekund jag bestämt mig för dom! Jävla skit!!! och eftersom de var andra gången de fyllt på lagret sker de nog inte igen..snyft
Så därför kände jag att det är ok att lägga ner 1500 kr på den här jackan för de skorna hade kostat mig 600 eller 700 kr. (minns inte priset)(orkar inte kolla upp det)

I min värld ser jag det som att om jag köpt skorna för säg 700 och något annat för 800 kr så blir det samma pengar! Istället lägger jag pengarna på en och samma grej som jag verkligen verkligen vill ha! Jag provade den i butik när den fanns och jag har letat en äkta skinnjacka i hundra år och har ångrat mig som fan att jag inte köpte den! Nu hittade jag den på fullt pris vilket ändå är billigt för att vara en äkta skinnjacka och kände att den här måste jag ha för jag har verkligen haft den på hjärnan, vilket är ett gott tecken på att det här är något som Felicia vill ha och de brukar bli rätt när jag köper något som jag tänkt mycket på.

Det jag är rädd för är att när jag väl har den på mig är att få en liten aha-upplevelse och slås av tanken "oj det var dääärför jag inte köpte den" hehe

Men då har jag en plan B
Då säljer jag den på tradera, den säljer ju fortfarande som smör i solsken!

Herregud ni måste tycka jag låter helt skitso men nu vet ni hur jag resonerar när jag shoppar!


N°5



Funderar på att önska mig en parfym i julklapp, kanske någon från chanel kanske j'adore från dior vi får se när de börjar närmar sig.

koppar



Fyndat på myrorna - 15 kr styck!

leo



mitt nya älskade påslakan från hm home

På väg hem till mig!

Ända sedan förra vintern har jag velat ha en vit långhårig syntetpäls! Jag har hållit utkik överallt sen dess, speciellt på second hand. Men så slog det mig att jag måste kolla blocket, och då hittade jag den och nu är den på väg hem till mig!

 


Frukost

I morse ringde alarmet 06.40 då hade jag sovit i fem timmar. Anledningen till denna tidiga morgon var att klockan halv åtta skulle jag möta upp Maja på bageriet Lido på söder och äta deras frukostbuffé för 75 kr! Det var underbart, precis som på hotell med massor av pålägg och grönsaker, kaffe, te, pannkakor, pinfärskt bröd, frukt o massa annat gott! Vi satt där i fem timmar, vilket var tre extra timmar efter frukosten hade stängt. En otroligt mysig morgon, något som måste göras om och det är inte bara en gång! Som Maja sa, ett bra sätt att få mig att komma upp på morgnarna!


Maskerad



Hela min dag har gått till att fixa mig inför maskeraden ikväll hos sophie. Vad jag klätt ut mig till får ni se sen för det vill jag inte avslöja!

New



Min nya älsklingströja köpte jag på röda korset för 45 kr.

Sko-galen!!

image description



Jag har fnatt på skor, känns som att hela lönen ska få gå till skor och sen ska jag leva utan pengar en månad till. När jag och sophie var på stan idag provade jag hur många som helst och det är verkligen det bäst jag det, de är fan bättre kläder, om jag måste välja!

Skorna i mitten är redan bestämda och så fort de släpps så beställer jag dom. Slutdiskuterat.

Skorna längst ned har jag vart sugen på ett bra tag men känns lite fel nu när det ska bli vinter därför kanske cheep monday-skorna, överst, skulle vara bäst ändå. Jag har inte tyckt de varit så fantastiska tills idag när jag provade dom. Jag är fast, jag är kär, jag är besatt.

Jag saknar dig


mitt älskade håriga barn, jag saknar ihjäl mig efter dig <3

-



En bild från dagens promenix.

RSS 2.0