Flygvapnet

 
Det här är den ballaste jackan jag har i min garderob! Jag gjorde världens fynd när jag hittade den på erikshjälpen för ett par veckor sedan för 65 kronor! Jag kollade upp vad det är för symbol på ena ärmen och det är flygvapnets symbol. Jackan är är som ni kanske ser en kvinnlig modell och jag lovar er, den sitter som en smäck! Det är som att den vore sydd för mig, det ska ni få se bilder på men jag har bara inte orkat.
Men det som är så jäkla ballt med den här jackan eller kavajen kanske det mer är, är att den har burits av en kvinna i det svenska flygvapnet 1978!
 
Först tyckte jag bara det här var ett riktigt fin klädesplagg med guldknapparna och allt men sen när jag fick veta historian bakom den så tycker jag om den ännu mer! Den känns så himla unik och nu förstår jag vad andra menat med att det är så roligt att bära kläder som har en historia! För det känns som nått alldeless extra. Nu kommer jag alltid ha ett extra öga för kläder som bär på sin egen lilla historia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0