Hälso-kväll

 
 
 
Järn+C är något som jag började ta för att må bättre under mensen men nu tar jag det varje dag för jag har märkt att jag har mycket mindre huvudvärk då. Järn finns också i tablettform, men med C-vitaminet i denna så hjälper det kroppen att ta upp järnet. Om ni ska prova detta så kom ihåg att äta mycket fibrer för järn gör väldigt lätt att man blir hård i magen. Jag kombinerar t.ex. med att äta några torkade plommon varje dag.
 
Citronen, jag funderar på att bleka mitt hår med citron ikväll. Men detta är något som sliter oerhört mycket på håret. Så det ska du absolut inte göra om du är rädd om ditt hår. Jag däremot, skulle inte ha något emot om mitt hår blev lite slitet, men det beror ju också på hur pass mycket. Vi får se hur det blir.
 
Olivolja, behöver nödvändigtvis inte vara olivolja, vilken olja som helst går bra. Ju fetare desto bättre. Jag hade blivit knottrig om kinderna och visste inte vad det var eller hur jag skulle få bort det och därför frågade jag sara.m som är lite utav en expert på området. Rengör, rengör, rengör svarade hon och kom även med tipset om olja. Man ska lätt massera det i ansiktet där man har pormaskar och tillslut ska man känna hur det blir lite grynigt. Då ska pormaskarna "löst upp sig" eller hur jag ska förklara. Detta kombinerade jag min min vardagliga rengöring, en ansiktsmask och sist av allt smörjde jag noggrant in ansiktet. Efter 2-3 gånger har nästan allt det knottriga har försvunnit och min hy börjar kännas som den brukar.
 
Så ikväll ska jag, om jag vågar, bleka håret med citron, och gå på min hy med alla mina rengöringsknep och bläddra igenom nya elle. Jag tycker om att ha små hälso-kvällar då och då. Göra en liten ansiktsmask, äta något nyttigt och dricka en kopp te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0