Mon Amie

 
Min nya tekoppar från Rörstrand, serien mon amie. Dom är helt underbara! Nu ska dom dock ner i min överfyllda flytta-hemifrån-låda. Men jag kan redan nu längta till den dagen jag ska få packa upp dom i min framtida lägenhet och premiärdricka en kopp te!

Svarta duvor & vissna liljor

 
 
En fredag med blandade känslor. Förbannad och glad. Fördriver tid med min kamera, mobilen, datorn, musik. När pappa kommer hem från jobbet ska han skjutsa mig ut till långsand. Till mamma. Äntligen ska jag få andas, pussa på min käraste babar. Koka knäck, griljera ännu en skinka, sova ut. Imorgon kommer lukas och jag ser så mycket fram emot att bara vara med min familj. Vi kommer ha den bästa julen på länge.
 
 
 

En ledig dag

 

 
Igår klarade jag teorin! Sån sjuk jävla lättnad. Aldrig mer en teorifråga. Har haft helvetets vecka. Spänningshuvudvärk som aldrig vill släppa. Känt mig äcklig och hemsk hemsk hy har jag fått.
Att plugga så mycket som jag har gjort har inte direkt lett till en hälsosam livsstil. Inte tränat på en evighet. Knappt ätit grönsaker, vilket jag annars lever på i princip. Så min kropp har fått tagit en jävla smäll av att jag inte orkat tagit hand om mig själv. Igår ville jag bara dö av utmattning. Vill bara ha körkortet överstökat nu så jag kan börja träna igen och äta som vanligt. Framför allt fixa jobb, en egen lägenhet och lämna den här äckelstaden!
 
Om man bortser från min körlektion i morse så kan man se det som att jag har vart ledig idag. Sovit åtta timmar. Städat hela lägenheten. Ätit nyttigt. Latat mig. Kämpar mot sötsuget. Men jag mår väldigt bra, tack gode gud att de håller på vända!  

Fika

 
Gårdagens mysiga lilla fikastund. Hallonmacaronen blev ett sånt perfekt litet avslut, pricken över i:t liksom. Har kommit på att den här veckan får jag fika och äta vad jag vill. Bra kombo till förra inlägget om motivationen till att träna. Men va fan, som jag sliter nu så är jag fan värld lite kakor mellan ångest och stress-attackerna!

Årets önskelista

Önskelista
 
 
 
En väldigt kort önskelista i år. För att vara mig. Men ändå en väldigt bra önskelista med saker som aldrig kommer gå ur tiden! Ljusstakar och kudde från svenskt tenn och en kaffepress från bodum.

Motivation













Blir så pepp av sånna här bilder! Har bestämt mig för att på fredag ska jag ta en paus från körkortet och gå och träna! Då kanske man kan slappna av lite i alla fall! Just nu är kl kvart i 2 och jag kan inte sova. Somnade 21.30, superskönt, men så vaknade jag vid 23.00 och har inte kunnat somna om sen dess. De värsta är att jag kände på mig att de skulle bli så här! Alltid samma sak när jag går och lägger mig tidigare än vad jag brukar... Nu är jag hungrig också.. Så ska gå och upp och äta innan jag försöker sova igen! Suck på den här natten. 

Geek

 
Igår var en sån bra dag. Först kom Amanda hit på lite kaffemys, vi har inte träffats sen i sommras så det var efterlängtat må jag säga! Hon hade även med sig min tshirt som jag köpte när hon jag och Jossan var på ullared! Den tshirt jag har på mig på bilderna. Helt sjukt trodde aldrig jag skulle köpa kläder där. När Amanda sen gått så satte jag mig med körkortsterion och läste nästan igenom hela sista delen av boken! Första halvan tog en vecka så då kan ni ju fatta fokus jag hade igår. Så jävla skönt. Nu ska jag äta rostmackor!
 
 

Frukt-Frukost

 
Älskar att äta frukt till frukost och så kaffe de till såklart! Obligatoriskt! Jag har faktiskt gjort det i över ett halvår nu och kommer nog aldrig sluta med det. Varierar mig med olika frukter men jag är ju en periodare och just nu står det mango på menyn!

Linköping

 
Kommer komma en del sånna här inlägg på efterslänt nu. Det här är från i september när jag var och hälsade på sara.c i linköping! Var ju fortfarande sensommar då! Sjukt jobbigt att tänka tillbaka på just idag när första snön kom. Mysigt hade vi det i alla fall, shoppade och åt mycket gott, precis som det ska vara! Café berget är fantastiskt! Dit måste ni gå om ni är i linköping, superhemtrevligt och en massa gott hemmabakat för en bilig peng. Men miljön slår allt, minst lika mysigt där inne också, som att komma hem till någons gamla farmor!

Lite nytt

 
Två nya väskor från zara! För ett år sedan kom jag på att jag ville ha en leopardmönstrad väska och sen dess har jag inte kunnat släppa den tanken. Verkligen den perfekta sommarväskan. Om man har en enkel outfit kan den göra det där lilla extra. Egentligen köper inte jag sånt som är tänkt att användas en annan årstid för jag vet att man aldrig använder dom grejerna. Man hinner ändå alltid hitta tusen andra grejer man vill ha. Men nu fick de bli ett undantag, skulle ju vart otroligt sorgligt och dumt om jag väntade till i sommar att beställa den, för skulle den ju inte fanns kvar! Den andra väskan finns det inte så mycket att säga om. Behövde en helt vanlig, lite större vardagsväska och redan på lördag ska den invigas när jag åker till sthlm och ska träffa sara.c för en liten shoppingdag!

En bättre dag



Idag har jag inte alls vart lika stressad och de har vart så skönt. Mer kontroll, mer fokus. Pluggade på med en extra växel! När pappa sen kom hem hade han med sig gotti från épi! Vilken lycka må jag säga! Så fixade han en espresso till det också. Som värsta belöningen! Ibland lyckas han faktiskt få in en fullträff den gamle fan! Vi övningskörde också, så jag är riktigt nöjd med dagens insats! 
 
Nej, nu måste jag sluta tjata om mitt körkort för jag inser hur enformigt det börjar bli. Har ju faktiskt köpt två nya väskor, men spar på det till imorgon! Nu ska jag dö på soffan och titta på tv, gött riktigt gött! 

SATC



Har haft ångest hela dagen. Ända sedan igårkväll faktiskt. Låg vaken till 06.00 i morse.. Har verkligen drabbats av nån panik inför körkortet. De är så sjukt nära nu, vilket skrämmer skiten ut mig. Jag känner sån press och teorin sitter inte helt hundra... Vräkte nyss i mig mat och och njuter nu av sista minutrarna av dubbelavsnitt av SATC, fick äntligen ro i själen. Thank god! Mat och SATC löser tydligen alla problem! 

Trött-måndag













Kom nyss hem från en körlektion som gick riktigt bra. Räknar ner dagarna till uppkörningen. Helt sinnes vad nära det är. Nervös. Nu ska jag kötta teori och dricka min starbucks-kaffe, love it. Helt seg idag efter en redig partyhelg men man klagar ju inte! 

RSS 2.0