Bulgursallad



Igår gjorde jag en riktigt god lunch som jag vill tipsa er om! Det är egentligen en couscoussallad från halv åtta hos mig kokboken men jag har gjort några finjusteringar och eftersom jag tycker att det är godare med bulgur så bytte jag ut couscousen. Jag gick mest på känsla när jag gjorde den så måtten i receptet är inte exakta och min tolkning av receptet i kokboken, ni kan ju alltid gå efter min bild och se hur jag fördelade det.

1 1/2 dl bulgur
12 körsbärstomater, halverade
1/2 schalottenlök, finhackad
1 stor näve rocula
1 skvätt pressad citron
ca 1 dl hackad persilja
salt & peppar
50 g pinjenötter


Gör så här:
Koka bulguren enligt anvisning på förpackningen. Låt svalna och blanda med tomat, lök, rocula och persilja. Smaka av med pressad citron, salt och peppar. Rosta pinjenötterna i en torr stekpanna och blanda ner det med de andra - klart! 

Som tillbehör hade jag kall/rumstempererad fläskfilé som jag hade sen dagen innan. Man kan ju ta vad man gillar, nått annat kött eller kyckling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0