30 min promenad



Efter läkarbesöket kunde vi konstatera att det inte var migrän min huvudvärk beror på utan snarare en svag kropp. Dålig sömn, lite motion och att vänta för länge mellan måltiderna är förmodligen det som sätter igång min huvudvärk. Vilket låter logiskt tycker jag. 
Jag ska börja äta samma tider varje dag, gå och lägga mig samma tid varje kväll - förutom på helgerna och motionera en halvtimme varje dag vilket får bli enkla promenader. Vi får se hur det går. Jag har faktiskt rört på mig varje dag sedan läkarbesöket och sovit bra, har även inte låtit de gå för länge mellan måltiderna. Jag har inte följt schemat strängt direkt, promenaderna har varietar från 10 min till en halvtimme men jag känner att både igår och idag har jag faktiskt mått allmänt mycket bättre än vad jag gjort på länge, vet inte om det är en slump eller om den här nya livsstilen redan har visat vad den går för, de kanske inte krävs så mycket i alla fall, eftersom jag vart så pass slarvlig. Skönt för jag vill inte leva så jävla strikt - som en robbot.

Aldeless nyss var jag ute på min dagliga promenix och nu sitter jag och äter mango, man blir som besatt när man börjat äta, jag kan inte sluta förrän det är helt slut på tallriken. Klockan är bara halv sex och jag bytte om till min sov-tshirt efter promenaden. Har ingen aning om vad jag ska göra resten av kvällen. Det känns som att klockan är så mycket mer, det är ju så mörkt ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0